Hej,
Vi uppdaterade Visma Förening för några veckor sen till version 2020.
Jag har efter det lagt in några nya medlemmar i medlemsregistret under "medlemmar/kunder" precis som jag gjort tidigare men när jag skriver ut listor så kommer inte dom nya medlemmarna med?
Hej Karin!
Jag testade detta hos mig och hamnade i samma situation. "Felet" jag gjorde hos mig var att jag skapade en medlem som jag inte satte kön på, när jag valde utskriften Medlemslista - tog Alla medlemmar och klickade mig vidare till nästa sida så var urvalet vid Kön: Man + Kvinnor valt. Eftersom jag inte valt kön på den nya medlemmen jag lagt upp så kom inte den nya medlemmen med fören jag bytte urvalet vid fältet Kön eller satte satte ett kön på medlemmen.
Kanske blev det samma hos dig? Om inte annat så skulle det kunna finnas liknande gropar som gör att vissa urval valt bort att visa medlemmarna. Skulle problemet kvarstå utan att du vet varför får du gärna kontakta oss via chatt eller telefon, på så vis kan vi kika på det tillsammans i ditt program och få en bättre överblick.
Ha en fin kväll!
/My
Är det något nytt att man ska skriva in könet på personen när man lägger in en ny medlem? Jag skriver in fullständigt personnummer.
Var skriver man in könet på en ny medlem i medlemmar/kunder?
När jag skriver ut listor så står det alltid män + kvinnor och problemet nu är att dom nya medlemmarna inte syns på listan utan bara dom gamla.
Kön anger du under Försäljning - Medlemmar, fliken Grunduppgifter. Min tanke är att du antingen testar att ta fram utskriften igen och där det urvalet görs på män + kvinnor tar du istället alla. Eller så kan du testa att lägga till kön i medlemsregistret på de nya medlemmarna och se om dem efter det dyker upp i medlemslistan du ska skriva ut.
Skulle inte detta vara problemet så är det lättare om du kontaktar oss på supporten via chatt eller telefon, då kan vi kika på det tillsammans i ditt program. 🙂
/My
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.