
Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-11-25
05:39
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-11-25
05:39
Olika adresser i medlemsregistret och på avtalet
När jag uppdaterat/ändrat en adress på en medlem i visma förening, så noterade jag att den inte ändrats i avtalet. Ändras den i samband med avtalsfakturering?
Svara
1 SVAR 1
2016-11-28
08:04
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-11-28
08:04
Hejsan!
Du har helt rätt, när du har ändrat en adress på en medlem uppdateras inte adresskortet på avtalet utan det kan uppdateras vid fakturering.
För att adressen ska uppdateras behöver det finnas en markering i rutan "Automatisk adressuppdatering vid fakturering" och den markeringen hittar du under fliken 2. Faktureringsplan inne på själva avtalet, en markering där och adressen blir uppdaterad när fakturan skapas.
Du har helt rätt, när du har ändrat en adress på en medlem uppdateras inte adresskortet på avtalet utan det kan uppdateras vid fakturering.
För att adressen ska uppdateras behöver det finnas en markering i rutan "Automatisk adressuppdatering vid fakturering" och den markeringen hittar du under fliken 2. Faktureringsplan inne på själva avtalet, en markering där och adressen blir uppdaterad när fakturan skapas.
