Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Överföring Administration 1000 till Visma eEkonomi

Jag överförde BCK-fil från Visma Adm 1000 till Visma Eekonomi som blivit mitt nya program. Jag bad Visma lägga över kunder, leverantörer och artiklar. Under tiden detta lades över hann jag skriva en del följesedlar och fakturor på Adm 1000. Jag ringde till supporten och frågade hur jag skulle göra sen för att få till det enklast. Han tipsade om att skriva in nämnda följesedlar och fakturor igen fast nu på Eekonomi. Sen slog det mig att bokföringen som följde med endast är from. augusti månad. Behöver man isåfall slå in hela september månads fakturor, eller vad gäller?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Följesedlar och fakturor kan ni inte exportera från Visma Administration till Visma eEkonomi tyvärr. Ska dessa in in Visma eEkonomi så behöver dessa manuellt knappas in här. Verifikationer däremot går att exportera från Visma Administration till Visma eEkonomi.  
Fd medlem
Inte tillämpbar

Numera kan du föra över information från Visma Administration till Visma eEkonomi med verktyget Visma eEkonomi Converter. I samband med detta förs obetalda kundfakturor över till Visma eEkonomi som reskontraposter. Det som förs över är till exempel fakturanummer och belopp så att du kan hantera inbetalningarna i ditt nya program. Artikelrader förs inte över, så själva fakturan som skickas till kunden i samband med övergången från Visma Adminstration till Visma eEkonomi ska skrivas ut/skickas från Visma Administration. Läs mer här: Prova Visma eEkonomi