Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Post saknas på utskrift

Gör ändring på kundfaktura och går till listläge. Skriver ut fakturan (till PDF). Ändringen finns inte med.
För att ändringen skall kunna vara med måste jag stänga fliken Kundfakturor.

Motsvarande problem har jag när jag registrerar levfakturor. Jag måste stänga fliken Leverantörsfakturor (inte bara gå till listläge) för att nya fakturor skall komma med i Utbetalning.
Jag har aldrig upplevt problemen före SQL-versionen.

3 SVAR 3

Hej Hans,
Du måste trycka på "Uppdatera" eller F5 i SQL versionen för att listan skall uppdateras, det behövdes inte tidigare.
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Hans Sjunnessson Defendo Sverige AB,

Jag testade detta i version 2018:7 men lyckas inte återskapa samma sak som du fått. Jobbar du i senaste version av programmet? Vet att vi har haft några kunder i någon tidig SQL-version som upplevt samma sak som du men att det löste sig efter en uppdatering. Jag rekommenderar att du uppdaterar och som alltid är du välkommen att kontakta oss om problemet kvarstår. 

Önskar dig en fin dag! 

/Kristina 

Kör senaste version.

Upplever att gränssnittet allmänt är labilt efter SQL-införandet

Arbetar mycket med att kopiera fakturor månadsvis och gör småjusteringar på den "nya" kopian.

Får ofta (ungefär 1 gång/10-15 faktura) beskedet, när jag ändrat en fakturarad, "Fortsätta redigera?" och om jag väljer "ja" får jag besked om att posten är upptagen. Om jag svarar "nej" återgår ändringen. Om jag då istället raderar en annan fakturarad kan jag återgå till den första fakturaraden och då redigera den.  Känns som om postlåsningen inte fungerar full ut (arbetar i en enanvändarmiljö!).

Ibland när jag markerat en rad för borttag och trycker radera kan markören flytta sig en rad och därmed radera fel rad.

Har vid fler tillfällen upplevt att efter registrering av t ex levfakturor (avslutar med att välja listläge) och därefter går till Utbetalning visas inte korrekt bild (inte bara de nya som saknas. Har hittills inte hjälpt att trycka F5 för att uppdatera. Enda som hjälper att stänga samtliga flikar och därefter gå in i Utbetalning igen och då fungerar det.

Som sagt var gränssnittet i olika funktioner är inte helt stabilt vilket skapar en osäkerhetskänsla (alltid dubbelkolla om programmet gör rätt) vilket inte är bra reklam.