Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena__37
MEDLEM

Pris för artikel kommer inte med i Visma Förening

Jag skall skicka ut fakturor på årlig medlemsavgift. Tänkte använda avtalsmall för det eftersom alla ska debiteras samma belopp. Så långt allt väl men jag lyckas inte lägga upp någon prislista eller artikel där jag får med priset. Den kolumnen förblir tom. Kan inte heller lägga in priset i avtalsmallen.
Upplägget verkar vara helt inriktat på artiklar/lager men eftersom jag jobbar i Visma Förening så borde det inte vara så svårt att lägga in en medlemsavgift. Gissar att det är jag som inte fattar anvisningarna och vore mkt tacksam om jag kan få en begriplig guidning för att lägga upp artikel ”Medlemsavgift 2016”.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena! 

Priset för artikeln/tjänsten, i detta fallet Medlemsavgift 2016, du fakturerar hämtas från försäljningsprislistan som ligger upplagd på medlemmen. Det syns inte i avtalsmallen utan kommer med först på själva avtalet. 

Programdelen Försäljningsprislistor hittar du under finns under Försäljning - Försäljningsprislistor. Då du klickar dig in här kan du gå in på försäljningsprislistan och justera priset på fliken Artiklar. Du kopplar försäljningsprislistan mot en medlem via Försäljning - Medlemmar, klicka dig in på en medlem och på fliken Fler uppgifter hittar du Prislista

För att skapa avtal via avtalsmall och fakturor från avtal, se filmerna: 
Skapa avtal via avtalsmall i Visma Förening/Administration 
Skapa faktura från avtal i Visma Administration/Förening