Hej @nodanolo !
Tack för att du skriver in. Det här ska vi självklart hjälpa dig att få rätsida på!
Vi vill börja med att rekommendera att din leverantör i fortsättningen bara lägger in en rad per artikel på följesedeln och inte flera rader som innehåller samma artikel. Genom att göra detta kommer ni att slippa det här problemet på kommande beställningar 🙂
Men nu till problemet du upplever för tillfället. För att korrigera den här beställningen behöver du läsa in fakturan utan att koppla följesedeln. Därefter kommer du behöva ändra i antalet artiklar i följesedeln så att det blir 0 på alla rader utom en. Raden som är kvar med en artikel på i följesedeln kopplar du därefter mot artikelraden på fakturan. Då borde din följesedel stämma överens med fakturan.
Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Har du några följdfrågor eller skulle jag ha missförstått är du varmt välkommen att återkomma.
Ha en fin kväll.
/Agnes