Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Problem med att spara inläsningsmall

Hej.

Använder Administration 1000 med Visma Integration.

När jag går till Artiklar, Prisinläsning och skall läsa in en inläsningsmall så finns det inga där.

Jag skapar en ny mall för min första leverantör, fyller i allting och kör prisinläsningen. Allt fungerar som det skall.

När jag sedan skall läsa in från nästa leverantör så trycker jag på läs in och får fram dialogrutan med den senaste mallen jag skapade. Trycker jag ny mall och ger den ett nytt namn, fyller i allting och kör inläsningen så fungerar även den som den skall.

Men... Den första mallen som jag skapade finns inte kvar i listan för rutan 'Läs in enligt mall:' om jag går tillbaka för en ny inläsning?!

Skall det inte gå att spara olika mallar, eller måste jag göra om alla inställningar varje gång jag byter?

Mvh

PK

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej PK, 

Det låter ju märkligt, dem ska finnas kvar när du skapat och sparat en ny mall. 

Något du kan dubbelkolla när du läser in en mall är att du inte har kvar namnet på den senaste mallen du skapade i rutan Läs in enligt mall. På bilden nedan så har jag precis skapat en mall jag döpt till "test", när jag då trycker på Läs in igen under Artiklar/Lager - Prisinläsning så står den nya mallens namn automatiskt i rutan Läs in enligt mall vilket gör att det är den enda mallen som syns i listan. Först när jag raderat namnet från rutan och tar upp listan igen ser jag alla mina skapade mallar. 

Om du fortfarande inte ser alla dina skapta mallar så tycker jag du ska kontakta oss via telefon eller chatt så vi kan fjärrstyra och kika i programmet tillsammans med dig. 🙂

Ha en fin torsdag! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej My och tack för ditt svar.

Precis som du beskriver så är det endast den senaste mallen jag ser i listan och jag ser även de andra mallarna om jag raderar namnet.

För mig känns det bara lite märkligt att inte man ser de andra mallarna utan att först radera den som finns angiven.

Men nu vet jag i alla fall hur jag skall göra för att se alla mallarna.

Tack än en gång. 🙂

Mvh

PK