Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

HH-Evda
MEDLEM

Problem med utskrift av fakturor i Visma 2000, spara i Pdf eller skapa e-post

Det har uppstått ett problem med utskrifter av fakturor i vårt program Visma 2000, trots att vi inte har genomfört några ändringar. Det verkar vara omöjligt att skriva ut fakturor, spara dem som PDF eller skicka dem via e-post.

Vi har försökt att åtgärda problemet genom att starta om programmet, starta om datorn och ändra stiltypen enligt felmeddelandet. Tyvärr har dessa åtgärder inte löst problemet. Alla andra utskrifter fungerar som de ska. Vi har använt programmet i ungefär 30 år med samma stiltyp utan att tidigare ha stött på några liknande problem.

Felmeddelandet säger: "Stiltypen ledtext fet saknas. Den används på dokumentmallen som du använder. Lägg upp stiltypen samt ange vilket teckensnitt som ska användas på fliken Stiltyper under Arkiv-Mallar/Rapportgenerator-Utskriftmallar."

Vi skulle uppskatta råd eller instruktioner för att lösa detta problem så snart som möjligt.

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @HH-Evda 

 

Tack för att du skriver till oss. 

 

Det allra smidigaste är om du har en systemsäkerhetskopia som du kan läsa in. 

Programdelen finns under Arkiv - Säkerhetskopiering.

Med hjälp av den här funktionen återställer du mallar, rapporter, stiltyper, teckensnitt eller kontoplaner från systemsäkerhetskopian. 

 

Mer detaljerade instruktioner  för hur du gör finns i hjälpavsnittet Återställ systemsäkerhetskopia

 

Saknar du systemsäkerhetskopia så kan du manuellt lägga upp de ledtexter och stiltyper som saknas men innan du ger dig på det så slå en signal till supporten och se vilken hjälp du kan få. 

 

Och innan jag glömmer - varmt välkommen som ny forummedlem. 

/Tinna

 

HH-Evda
MEDLEM

Hej Tinna,

Tack för snabb återkoppling och ett varmt välkomnande 🙂

Jag testar och återkommer.

Vänliga hälsningar,

HH

HH-Evda
MEDLEM

Nu är problemet löst. Jag har lagt till den saknade ledtexten med hjälp av supporten.

Tack för din hjälp!

 

@HH-Evda Skönt att det löste sig och tack för att du återkopplade till mig. 

 

Ha det fint

/Tinna