Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Programmet stängs vid redigera artikel

Hej!

 

Jag vet att jag inte jobbar som de flesta andra men dock än hittat en bugg som jag gärna vill få löst.

* Läs in eller skapa en Lev Faktura

* Gå till fliken Art Kontering

* Sök upp en artikel och du inser nu att den inte finns men en likvärdig.

* Välj redigera artikeln

* Kopiera den i det nya fönstret och redigera den som den nya artikeln ska se ut.

Om du nu väljer plocka eller bara stäng så crashar programmet helt och man får börja om...

 

Kanske som sagt inte den mest kritiska buggen men det är så jag lägger upp 99% av nya artiklar då det är först när jag lägger in fakturan som jag upptäcker om artikeln inte finns och får nästa alltid upp en likvärdig artikel jag kan utgå ifrån.

 

Vet att det går att göra på andra sätt men gjort så hör i MÅNGA år så det är omöjligt att lära en gammal hund att sitta i detta fall...

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan!
Jag testade detta hos mig och kan inte återskapa det, programmet ska inte crasha eller stängas ner så plötsligt för dig. 

 

Vi börjar med att kontrollera vilken version du arbetar med? Den ser du längst ner till höger i programmet. Det är mycket funktioner och fel som rättas med varje versionssläpp vi gör och har du en äldre version tycker jag du ska testa uppdatera programmet och se om du kommer vidare. 

 

Kvarstår problemet även med den nya versionen så får du gärna kolla om det spelar någon roll hur länge du arbetat i programmet innan eller hur många flikar du har uppe när det sker? Återkom gärna isåfall så hjälper vi dig vidare. 🙂 

Trevlig helg! 
/My 



 

Hej!

 

Kör alltid senaste versionen av programmet och ligger då nu på 2020.1

 

Jag har normalt endast den fliken öppen tror jag (plus Termometer & Min Sida såklart) och endast en version av programmet öppet trotts två licenser när jag jobbar i den modulen. Det inbillar jag mig i alla fall.

 

Jag avvaktar lite och försöker se exakt vad som var öppet nästa gång det händer. Nu har jag inga fler fakturor att ta in just nu så jag kan inte test mer i nuläget men jag återkopplar i ärendet nästa gång det händer och då vet jag vad jag ska leta efter när det uppstår och försöka minnas vilka flikar som var öppna just då det hände...