Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Marie_31
NY MEDLEM

Radera resultatenheter som inte längre används

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-03-17 14:09 )

Kan jag radera resultatenheter som inte används längre, utan att det förstör äldre statistik?

6 SVAR 6
Davor P1
CHAMPION

Re: Kan jag radera resultatenheter som inte används längre, utan att det förstör äldre statistik?

Du bör kunna ta bort i samband med att du byter räkenskapsår. Annars bör du få upp en varning om att resultatenheten används och inte kan raderas....

Davor
Annika57
NY MEDLEM

Re: Kan jag radera resultatenheter som inte används längre, utan att det förstör äldre statistik?

Innebär det då att den borttagna res.enh finns kvar på fg år som den ska göra?

Davor P1
CHAMPION

Det bör det göra. Varje verksamhetsår har eget "liv"
Carl Cipranic
FD ANSTÄLLD

Hej!

En resultatenhet kan inte raderas om den har använts i något bokföringsår, det går tyvärr inte heller att inaktivera resultatenheterna som finns.
Du kan läsa mer om resultatenheter i programmet om du klickar på länken Resultatenheter i Administration.

/Carl 
Catharina7
NY MEDLEM

Vore bra om det gick att inaktivera. Går det att få till?
Mia Sundin
ANSTÄLLD

Hej,

I dagsläget ser det ut som Carl beskriver. 

/Mia