Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Magnus56
MEDLEM

Rapport med konto, kontonamn, saldo

Finns det någon rapport som genererar kontonummer, kontonamn och saldo. Rapporten ska alltså innehålla endast dessa tre kolumner och dessutom utan någon form av summering i kontoklasser eller på något annat sätt?

4 SVAR 4
KjellP
CHAMPION

Om du skriver ut kontoplanen stämmer det ganska bra med dina önskemål.
Det som också kommer med är ingående balans och momskoder.
Magnus56
MEDLEM

Tack för tipset. Men, när jag provade det så fick jag inte ut ett enda saldo! Ett annat problem verkar vara att man måste avaktivera alla konton som inte har saldo. Visma borde väl ha en bättre och enklare lösning.

Jag har försökt använda både rapportgeneratorn och bokföringsgeneratorn men där behöver man vara systemexpert för att kunna skapa en rapport. I vart fall känns det så.

Det var konstigt att du inte ser något saldo, för det gör jag. Jag använder denna metod ofta för att göra en snabb koll på att exempelvis plusgirots saldo stämmer med verkligheten.
Sen kan jag hålla med dig om problemet att avaktivera alla nollkonton är bökigt.
I gamla "Bokföring" fanns ju en saldolista att skriva ut, liksom en månadsrapport med månadssaldon som jag saknar väldigt mycket.
Thomas L
UTFORSKARE

Har du provat att skriva ut saldolistan? 
Där får du visserligen med ingående balans, debet, kredit och utg. saldo. Men om du skriver ut till Excel och raderar ej önskade kolumner så får du det du vill ha summerat per kontoklass.