Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rapporten "Fakturasammandrag" för leverantörer

Hej!

Jag skulle vilja ha "fakturasammandrag" för leverantörer, motsvarande den som finns under kunder. Detta för att få fram leverantörsfakturor med löpnummer per projekt. Har bläddrat lite i forumet och sett att det inte finns en sådan rapport i programmet. Det finns dock andra rapporter som skulle kunna fungera om det inte vore så att de är så pass låsta att de inte tar med alla fakturor eller tar med för mycket information, jag syftar då på leverantörsskulder där det inte går att välja "även slutbetalda" samt leverantörsreskontralista där man kan bocka i "även slutbetalda" men får då sammandrag per lev. och då blir listan för omfattande. Såg även här på forumet att man ev. kan skapa den önskade rapporten själv, till hjälp har ni en PDF-fil, kan man få den mailad till sig? Tack på förhand!

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det finns ingen rapport som visar det du vill se med löpnummer rad för rad. Närmast kommer du nog med leverantörsreskontralistan där du kan välja om du vill se den fullständig, summerad per leverantör eller totalt.

Möjligheten att bygga egna rapporter finns enbart i Administration 2000. Om jag sett rätt här har du 1000 och där kan du tyvärr inte göra det. Jag kan så klart skicka filen ändå om du vill sätta dig in i hur det fungerar och om du har funderingar på att uppgradera ditt program till den större versionen. Bara säg till i så fall.

Alternativt kan du även beställa rapporter av våra samarbetspartners om du önskar det. Du hittar deras kontaktuppgifter här:
http://www.vismaspcs.se/kontakta-oss/...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bygga egna rapporter i Administration 2000.
Så det finns möjlighet att själv bygga en likadan för leverantörsfakturor?
Vore mycket tacksam om du har möjlighet att skicka mig den hjälpfilen.

Tack på förhand!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Annika!
Jag vågar inte svara på hur nära du kan komma då jag inte har provat detta själv och vi inte har support på rapportgeneratorn mer än via den här filen. Men det kan vara värt ett försök, kanske kommer du på andra bra rapporter du kan bygga också. 🙂
Numera hittar du filen här:
Skapa rapporter i Visma Administration 2000
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Tack för pdf-filen!
Den kan vara bra och ha när jag finjusterar den jag byggde igårkväll.
Det går bara bra att skapa en rapport för leverantörsfakturor.
Mvh Annika