
Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-04-27
07:46
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-04-27
07:46
Reklamationer
Hej! Jag undrar om det i programmet finns möjlighet att lägga upp en ny ordertyp som inte ska faktureras. Tänkte att det skulle vara ett bra sätt att fånga upp reklamationerna, eller har ni någon annan idé hur jag lättast gör detta?
Svara
7 SVAR 7
2016-04-27
08:23
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-04-27
08:23
Vi har lagt upp allt sådan som en artikel, för ibland ska man ju t.ex. fakturera ett fraktbolag eller så ska man delkreditera en kund.
2016-04-27
08:56
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-04-27
08:56
Tack för tipset! Hur hanterar du det, faktureras ordern och hur bokför ni den då?
2016-04-27
09:43
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-04-27
09:43
Ja, vi fakturerar och ibland är beloppet 0 kr, om man ex.vis gjort en ersättningsleverans från lager. Då slipper man hålla med manuella utleveranser. Det blir alltså helt "vanlig" försäljning. Likaså om vi krediterar helt eller delvis, påverkar detta lagret enbart om vi lagerlägger returnerad vara (ex.vis efter reparation).
2016-04-27
12:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-04-27
12:19
Problemet med detta upplägg blir ju att det just blir bokfört som en försäljning och inte reklamation. Detta gör ju att både statistiken på artikeln blir fel, sämre TG och även kund TG. Dessutom visar ju bokföringen mindre kostnader på reklamationer än vad det faktiskt i verkligheten har varit.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-05-12
13:48
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-05-12
13:48
Hejsan,
Tack för era inlägg.
Reklamation är ett område som faktiskt inte berörts speciellt mycket här i forumet. Precis som ni konstaterat finns det ingen given hantering av reklamationer utöver den vanliga fakturakrediteringen som kan göras i programmet.
Är du ny i tråden och har en smart hantering för reklamationer? Dela gärna med dig och diskutera här på forumet.
Tack för era inlägg.
Reklamation är ett område som faktiskt inte berörts speciellt mycket här i forumet. Precis som ni konstaterat finns det ingen given hantering av reklamationer utöver den vanliga fakturakrediteringen som kan göras i programmet.
Är du ny i tråden och har en smart hantering för reklamationer? Dela gärna med dig och diskutera här på forumet.
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2022-05-04
13:15
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2022-05-04
13:15
Ja det hade varit så bra om man på ett smidigt sätt kunde hantera reklamationer och avvikelser! Hoppas det kan utvecklas 🙂
2022-05-05
08:24
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2022-05-05
08:24
Hej @Fd medlem!
Jag tar med mig detta vidare och du får gärna även lägga in det som en produktförbättring under knappen Förbättringsförslag som du hittar på startsidan i Visma Administration.
Ha det gott!
/Jenny
