Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MathiasLindell
NY MEDLEM

Rensa gamla kunder Visma 200

Vi har väldigt många kunder i vårt system som aldrig är fakturerade. Kan man på ngt sätt rensa bort dem? Provat med markeringshjälp men får det inte att fungera. 

4 SVAR 4
MathiasLindell
NY MEDLEM

Visma 2000 skall det vara

Hej @MathiasLindell 

Välkommen som ny forummedlem 🙂

Testade i mitt program och får det att funka om jag väljer att använda Markeringshjälp och gör urval på Senaste faktura. Testa det och får du det inte att fungera så slå oss gärna en signal så får vi titta på det tillsammans med dig. 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

Hej Tinna och tack för svar. Jag har gjort det och fått bort en hel del på datum. Dock kan jag inte göra ngt urval på de aldrig är fakturerade vad jag har hittat. Finns det ngt annat man kan göra?

Hej igen @MathiasLindell 

Jag hittar faktiskt inte heller något bra sätt förutom senaste faktura. I hjälpavsnittet Kan jag rensa i mitt kundregister/leverantörsregister och kontaktregister? tipsar vi också just om villkoret senaste faktura så det är nog vårt bästa förslag.

Nu vet jag inte vilka mängder av kunder det rör sig om men du bör ju även kunna radera kunder i listläget om du står under Försäljning - Kunder i och med att du aldrig fakturerat dem. 

Men slå gärna en signal till supporten som ofta sitter inne med grymma lösningar. Jag vill inte att du missar något som kan hjälpa dig. 

/Tinna