Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rot Schablon Skatteverket

Min sambo borrar brunnar o energihål. Det är ofta ROT (Husarbete) som gäller vid fakturering. Det har tidigare varit lätt att göra dessa fakturor eftersom programmet automatisk fördelar rot o gör ansökan på fil som jag sedan kan skicka till Skatteverket. Nu har vi haft en del kontakt med skatteverket eftersom de har bestämt en schablon vad det gäller Brunns & Enerigborrning - Arbetskostnaden FÅR inte överstiga 35 % av det totala beloppet som faktureras. Rotavdraget är ju sedan 30 % av arbetskostnaden. Ofta överstiger arbetskostnaden 35 % o då får min sambo själv räkna ut o fördela så att beloppet blir rätt. Finns det något man kan göra så att det fortfarande görs automatiskt? D.v.s. att programmet känner av att arbetskostnaden överstiger schablonen om 35 % o minskar till det belopp som ska gälla?

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Tintin1962,

Vi har ingen funktion för detta i programmet idag men däremot har vi en instruktion som beskriver hur du kan hantera schablonavdrag som jag hoppas du kan ha nytta av. Jag kommer även att ta ditt önskemål vidare inför kommande versioner av programmet. 

Ha en fin dag!
/Kristina 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen,
Igårskulle jag använda mig av din lösning men upptäckte då att den skärmbild du visade där man kan välja att ej skriva ut ROT arbetes uppgifter är från Visma 2000. Som jag skrev i mitt inlägg så använder jag Visma 1000-INTE 2000.
Där finns inte alternativ att kryssa i Skriv på fakturaraden. Eller har jag missat något ? Finns det någon inställning jag kan göra för att få fram detta alternativ?   
Tacksam för svar.
Hälsar


Tintin1962
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Tintin1962,

Här kommer länken för hur du hanterar schablonavdrag i Administration 1000 istället. Hoppas den kan hjälpa dig!

/Kristina 
Fd medlem
Inte tillämpbar


Hej Kristina Tyvärr kan jag inte ladda ner bilden som är exemplet Vill du skicka den igen så ser vi om det funkar bättre då. I ditt förra svar med Admin 2000 funkade det klockrent
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Tintin1962,

Du har rätt - det är något fel på bilden. Jag har rapporterat det så vi hoppas det löser sig snabbt. Tack för att du återkopplade till mig! Jag håller ett öga på ärendet och uppdaterar i tråden när det är löst. 

Ha en fin dag!

/Kristina
Fd medlem
Inte tillämpbar


Tack för dina snabba svar. Vi hörs
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Tintin1962,

Nu finns rätt bild med i dokumentet "Hur hanterar jag schablonavdrag i Administration 1000".
Tack för ditt tålamod Tintin och ha en fin helg! 

/Kristina