Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

SIE Import Automatik

Hej!

 

I samband med att en del kunder gått över från "VISMA Lön" (VL) till "VISMA Lön Smart" (VLS) har vi stött på ett mindre dilemma.

I VISMA Administration (VA) finns den en Automatisk import av löneunderlag som är väldigt uppskattad och som alla använder idag.

 

Problemet är att VLS inte skapar en SIE-fil på samma sätt som VL. VLS skapar SIE filer med dagens datum istället för bara "LÖN.SI" som VL skapar.

 

Därav fallerar funktionen i VA jag undrar hur/om Ni har funderat över hur detta skall lösas?

Jag hade gärna sett att Ni ändrar från att man pekar på en specifik fil istället pekar på en specifik mapp i VA så programmet letar i hela mappen efter .SI istället för ett unikt namn.

 

Som nuläget är har två kunder gått tillbaka till VL då dem glömmer importera manuellt hela tiden och bokföringen blir fel och övriga kunderna väljer att stanna i VL då VLS & VA inte fungerar ihop.

dmdconsulting_0-1656400983495.png

 

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej och tack för din feedback!

 

I april flyttade idéhanteringen från forumet och in till respektive produkt, så nu lämnar ni in era önskemål direkt i produkterna.

Vi tar väldigt gärna emot din feedback där, då det inkommer direkt till vår utvecklingsavdelning.

 

I Visma Administration lämnar du önskemålet via knappen Förbättringsförslag på Min sida:

 

 

Önskar dig en fortsatt fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet!

/Tinne