Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CR2024
MEDLEM

Säljarstatistik

Hej, jag vill ha ut en lista per säljare på vad de har sålt under året, men den enda jag hittar är ordersammandrag och då måste den exporteras till excel för att kunna summera. Finns det någon annan bättre?

3 SVAR 3
Madelaine Mossblad
MODERATOR

Hej @CR2024 

 

Det finns en utskrift som heter säljarstatistik som jag tror kan passa er. Den hittar du under Arkiv - Mallar/rapportgenerator - Läs in rapport. Mappen du ska välja heter SpcsRapp, sen klickar du ok.

 

Då får du upp en lista på olika rapporter som finns i programmet och den jag tror passar er heter Säljarstatistik. Markera den och klicka på importera. Då lägger sig rapporten under Utskrifter -  inlästa/skapade.

 

I denna rapport kan du göra urval på både datum, säljare och sammandrag samt kan du få ut den i både PDF eller Excel.

 

Jag hoppas att den utskriften kommer passa er önskan.

 

Ha en fin dag/Madelaine

CR2024
MEDLEM

Hej, Njaee. Det vi är ute efter är allt vad dom har sålt, inte bara fakturerat. Det kan ju vara att dom har sålt in en order som inte blivit fakturerad än och då kommer inte den med här, eller? Så typ en ordersammandrag på allt men som man inte behöver exportera in i excel för att summera är jag ute efter.

Hej igen @CR2024 

Vad synd att den rapporten inte passade. Den utskrift jag då kan tipsa om finns under Utskrifter - Statistik - Orderstatistik. 

 

Här kan du göra urval på period, säljare, ordervärde kr  m.m Denna kanske kan passa bättre?

Om det inte löser problemet, föreslår jag att du ringer vår support så kan vi tillsammans hitta den bästa lösningen.

 

Ha det fint/Madelaine