Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nettan13
MEDLEM

Segt vid utskrift av leverantörsreskontra

Jag använder Visma Admin 2000, och har på sistone upplevt att det är segt att skriva ut leverantörsreskontra. Kundreskontran går snabbt och smidigt, men för leverantörsfakturorna står den och tuggar bra länge. Ibland får jag till och med upp en dialogruta där programmet frågar om jag vill fortsätta vänta, eller om jag vill stänga ned programmet. Är det någon mer som upplever detta?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-07

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Nettan,

När programmet känns segt så kan det bero på en rad olika faktorer men i och med att det endast rör utskrift av leverantörsreskontran så kanske det är så att om du har arbetat ett bra tag i programmet så finns det kanske en del onödiga dokument i dina register. Det kan t ex vara leverantörsfakturor du inte vill eller behöver spara längre. Denna typ av dokument kan du rensa från programmets register med hjälp av funktionen Rensa dokument under Arkiv - Registervård/Rensning. Du rensar fram till och med ett datum du själv anger. 

 

Men innan du ger dig på detta skulle jag varmt rekommendera att du tar kontakt med supporten så vi får kika på hur det ser ut hos dig.

 

Välkommen att höra av dig

Tinna

 

Tack för svar - jag arbetar som konsult så sitter hos flera kunder, och det är främst hos två av dem som jag upplevt detta, efter senaste uppdateringen.

Hej Nettan13!

 

Det finns några olika faktorer som kan påverka snabbheten

Hur ser er miljö ut? Om ni arbetar i nätverk, fjärruppkoppling, VPN eller något liknande kan det ha en inverkan på hastigheten i programmet. Om ni jobbar i nätverk så rekommenderar vi att sitta direkt på serverdatorn för att få snabbare utskrifter.

 

Jag håller även med min kollega ovan, det kan också vara en bra idé att kontakta supporten och be dem kika på det.

 

Önskar dig en trevlig helg!
/Tinne