- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Skanningsavvikelser
Jag får ca 80-100 mail i invoicemailbox med scanningsavvikelser från "Inexchange automailer".
"Vi har mottagit en skannad faktura där obligatorisk information ej hittades.Vi har mottagit en skannad faktura där obligatorisk information ej hittades".
Det är oftast samma dokument som är bifogat mailet i mailet.
Det startade i samband med byte av leverantör för scannade fakturor.
Hur åtgärdar jag så inte alla dessa skanningsavvikelser kommer in?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @Jane Hemlin
Tack för att du skriver till oss och välkommen som ny forummedlem.
Oj, ja så kan du inte ha det. Här i forumet har vi inte samma möjligheter att felsöka och reda ut vad du behöver göra men ett tips är att oftast brukar mejlet innehålla meddelande om vilket/vilka fält som behöver kompletteras.
De fält som tolkas när en faktura scannas är: Fakturatyp, Bankgironummer, PlusGironummer, VAT-nummer, Organisationsnummer, Fakturanummer, Fakturadatum, Förfallodatum, OCR, Valuta, Belopp att betala och Moms.
Min rekommendation är att du hör av dig till supporten så ska vi felsöka och hjälpa dig att lösa detta.
Välkommen att kontakta supporten.
/Tinna
