Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skicka kreditfaktura med betalfil (plusgiro)

Hej,

Var i kontakt med er support för några veckor sedan då jag inte kunde skicka med en kreditfaktura i en betalfil. Fick då reda på att i Visma Administration version 2016.0 har det blivit något fel som gör att man ej kan skicka med kreditfakuror för leverantörer där plusgiro används. Undrar om detta verkligen har uppmärksammats? Till vissa leverantörer så är det fortfarade plusgiro som används så jag hoppas att detta problem löses snarast, det skapar nämligen ganska mycket merjobb.

2 SVAR 2
Davor P1
CHAMPION

Hej,

Har för mig att det är plusgirot som inte accepterar kredit fakturor.
JoannaNorlander
ANSTÄLLD

Hej!

Nordea införde för ett tag sedan nya riktlinjer för hur filerna som innehåller kreditfakturor skulle vara uppställda. Då vi såg att det skulle innebära en större insats i programmet tillsammans med vetskapen om att det skulle ske flera större förändringar gällande just betalfiler så beslutade vi tillsammans med Nordea att inte stödja kreditfakturor i betalfil. Detta beslut grundade sig främst i att vi inte ville riskera att felaktiga kreditfakturor skickades med i filen och att det därmed skulle bli stopp hos banken. 

Till hösten 2016 kommer bankerna införa ändringar gällande formaten och vi håller just nu på att se över hur dessa ändringar ska hanteras i Visma Administration. När vi har en bättre bild över hur lösningen kommer se ut i Administration för respektive bank så kommer jag att dela med mig av detta till er!