Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriva ut beställningar till en speciell leverantör

Vi har skickat flertalet produkter som beställningar till en leverantör. Nu ville vi skriva ut alla "utskrivna" beställningar som hör till en leverantör, men funktionen saknas och den skriver ut alla beställningar separat.

Vi vill att den ska skriva ut alla produkter som har beställt, datum, samt vårt beställningsnummer.

3 SVAR 3
Thomas L
UTFORSKARE

Det finns en utskrift som heter Leveransbevakningslista. Där ser du beställningsnummer, leverantörsnr, artiklar som är beställda, beräknat leveransdatum, antal och ordervärde. Klicka på pilen under skrivarsymbolen när du är inne på beställningarna så får du fram utskriften.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,


Leverantörsbevakningslistan skriver ut beställningsnummer, leverantörens namn, datum samt pris.

Artiklarna finns inte med, samt du kan inte heller begränsa att den ska skriva ut en viss leverantör.


Jag ser att beställningar ligger väldigt lågt prioriterad för Visma då de flesta ärenden om beställningar är typ 3 år eller äldre...


Förslag ?

Jag får med artiklarna om jag bockar i "Skriv beställda artiklar".
Om inte den räcker så kan man skapa en rapport i programmet med urvalsfunktion.
Om du skulle vilja ha hjälp med det så kan du mejla mig på thomas@pector.se och skriva hur du vill att den ska vara så kan jag komma med ett kostnadsförslag.
Med vänlig hälsning,
Thomas, Pector AB