Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriva ut godkända journaler på nytt

Hur skriver jag ut leverantörsfakturajournal och leverantörsutbetalningar igen? Skrivaren hade slut på färg när jag skrev ut den första gången...

 

Innehåll i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 220531

16 SVAR 16
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Så fort man godkänt en journal så kan man inte ångra eller göra om den utskriften - det gäller alla journaler i programmet. Däremot sparas alla journaler i ett arkiv, Arbeta med - Bokföring - Gamla journaler. Här kan du skriva ut själva journalen på nytt men bokföringsunderlaget sparas tyvärr inte.

Om du vill kan du välja att skriva ut dina journaler till pdf istället så vet du att de alltid sparas och så kan du skriva ut dem senare om du vill ha dem på papper också. Annars får du försöka att ta för vana att kolla så det kommit ut riktigt från skrivaren innan du klickar på godkänn. För enda alternativet att ångra det annars är om du har en säkerhetskopia som du kan återställa och börja om därifrån.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tillägg: Från och med version 2013.0 ligger gamla journaler direkt under Bokföring - Gamla journaler.

/Annie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,
Jag har begärt utskrift av en inbetalningsjournal och godkänt denna.
Eftersom utskriften av inbetalningsjournalen misslyckades behöver jag ta fram en ny. Hur gör man detta?
Vänliga hälsningar Åsa

This reply was created from a merged topic originally titled
Utskrift av godkända journaler i Administration.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Vi har en tidigare tråd i forumet som besvarar den här frågan så jag slår samman ditt inlägg med den. Är något oklart är du välkommen att ställa fler frågor!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,
Toppen nu hittar jag den gamla journalen.
Jag kan dock inte skriva ut den enligt beskrivning ovan "Här kan du skriva ut själva journalen på nytt men bokföringsunderlaget sparas tyvärr inte", utskriftknappen är "gråad" och kan ej användas.
Hälsningar Åsa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Bra att du hittade journalen.
Som standard ska utskriftsknappen vara aktiv. Är den inte det kan det bero på att man jobbar med behörigheter och inloggning i programmet. Om du inte har full behörighet till programdelen Gamla journaler kan du bara titta på dem och inte skriva ut dem.
Någon som är systemoperatör kan ändra detta genom att bocka i rutan Fullständig på raden Gamla journaler under Arkiv - Användare, inne på ditt användarkonto.
Hoppas det löser ditt problem!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,
Tyvärr får jag inte riktigt till det här.
Under Arkiv - Användare
finns endast en användare:
Sysop
Alla alternativ är förbockade och låsta.
Det finns inget alternativ som heter "Gamla journaler" inte heller någon val som heter "Fullständig".
Denna text visas i hjälpavsnittet för Gamla Journaler i APCS Administration 500:
"I arbetsbilden visas den journal du har valt. Du kan bara visa journalen, inte skriva ut den."
Är det verkligen möjligt att det inte går att skriva ut en gammal jounal. Det låter som en bug!! Vad kan jag göra?
Hälsningar Åsa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vilken version har du installerad? Det låter som att det är en äldre för i version 5.21 står det följande i hjälpavsnittet för Gamla journaler:
"I arbetsbilden visas den journal du har valt. Du kan skriva ut journalen genom att klicka på knappen Utskrifter eller trycka på Ctrl-P".

Det ser även annorlunda ut under Arkiv-Användare i äldre versioner av programmet, exempelvis 3.0, gentemot nyare.
Så här ser det ut i version 5.21:



I riktigt gamla versioner av programmet fanns alltså inte möjligheten att skriva ut gamla journaler på nytt. Detta ändrades senare och går numera att göra. Som min kollega Annie skrev i ett tidigare inlägg i tråden så är det dock enbart journalen man får ut igen, inte bokföringsunderlaget. Har du en gammal version behöver du alltså uppdatera för att få möjlighet att skriva ut gamla journaler på nytt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Du hittar svaret på din fråga i den här tråden.
Rogers
MEDLEM

This reply was created from a merged topic originally titled
Utskrift lav gammal ev. fakturajournal.


Hur skriver jag ut gamla Lev.fakturajournaler? (Redan utskrivna)

Det funkade men jag vill ha ut bokföringsunderlaget också.
Hur göra?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföringsunderlaget får du tyvärr endast ut i samband med att du skriver ut och godkänner journalen första gången. Vi har fått en del önskemål kring möjligheten att skriva ut en journal flera gånger med samma utseende som första gången. Gå gärna in och gilla denna idé eller lämna en egen kommentar: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...

/Annie
drakbane
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Skriva ut fakturajournal igen - Visma Fakturering.

Hur i hela fridens namn skriver jag ut en kopia av en tidigare utskriven (faktura)journal ?

Tja, det var ju inte svaret på frågan....
Och finns för övrigt inget under bokföring, gamla journaler....

En lösning på detta problem borde vara att ni säger till en programmerare att han stannar över en kafferast och lägger till en funktion för att kunna skriva ut de igen!! 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Som Annie skriver här så kan man inte skriva ut journalen igen om man har godkänt en den. Det gäller alla journaler i programmet. Däremot sparas alla journaler i ett arkiv, Arbeta med - Bokföring - Gamla journalergäller till och med version 5.52. Här kan du skriva ut själva journalen på nytt men bokföringsunderlaget sparas tyvärr inte. 

Har du version 2013.0 eller senare hittar du gamla journaler under Bokföring - Gamla journaler.

Eftersom du inte hittar gamla journaler under Bokföring - Gamla journaler har du förmodligen en äldre version installerad. Vilken version du arbetar i ser du under Hjälp  - Om Visma Administration.