Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Söka belopp/(Radera,Ändra) leverantörsfaktura

Varför kan man inte söka efter ett belopp bland fakturorna i administration 2000?
Det är riktigt illa 😞 Jag är inte den enda som efterfrågar denna funktion. Så gör något vettigt och lägg in den sökfunktionen. Varför kan man inte radera eller ändra en leverantörsfaktura som inte har blivit journalförd? exempelvis om man råkar lägga in fakturan och sen visar det sig att det skulle varit en kreditfaktura? Så kan man inte ta bort den, utan då tappar man nummerserien. Detta är en sak som man vill styra själv men som programmet inte tillåter.

25 SVAR 25
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! Men det är inte smidigt

Man borde också kunna söka på kreditnotor, för de kan vara nog så svårupptäckta ibland!
k_attis
MEDLEM

Jag håller fullständigt med om att det är riktigt dåligt att man inte har bättre sök- och sorteringsmöjligheter. Det är verkligen på tiden att man får till detta nu!!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Och jag skulle vilja kunna söka på beloppet i verifikationerna också. Letade ihjäl mig igår, då hade det varit smidigt om man kan söka på summan, den blir ju aldrig fel i bokföringen på samma sätt som en text! 
Nu pratar jag iof om Eekonomi då.... 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Carina!

När det gäller att söka belopp bland verifikationer är det kanske enklast att gå via utskriften Verifikationslista, och därefter använda ficklampan direkt på bildskärmsutskriften. Inte helt optimalt håller jag med om, men åtminstone ett smidigare sätt än att manuellt leta dig fram.

Tack för ditt inlägg!