Ny version till SQL 2018.3 eller 2018.4 totalt värdelöst när man ska fakturera från order.
När man i order gör faktura och ska tillbaka i order hamnar man längst ner bland alla orders och inte där man utgick i från ovan sett hur man ställt in listning på. I version 2017 fungerade detta utmärkt.
Detta innebär att efter varje order som faktureras ska man scrolla ingen allt för att komma tillbaka där man var.
Enligt support så skulle detta vara ändrat mellan 3 och 4 men tyvärr inte.
Har varit i gen men de slår i från sig .
Hur löser man detta
Det du beskriver är rätt när man har i listläget ” alla ” i order men när vi fakturera så har man listläget ” ej fakturerat” och då hamnar man sist och då måste man scrolla igenom alla tills man kommer där man var.
Förut hamnade man tillbaka där man var och kunde använda piltangent till nästa, oftast så har man/jag även sortering på kundnamn och då blir det att scrolla
Testade idag att fakturera till kund på E , fakturan skapades , tryckte på fliken "order " för att komma tillbaka och då visades den order som jag gjorde i kort form men när man trycker på pilen för nästa är man på bokstaven V.
Detta är mycket frustrerande och tidslukare till ingen nytta
Man måste ju komma tillbaka där man var.
PS
Jag stänger inga fönster under.
hej
vi jobbar på liknande sätt med restorder, sorterade tidigare på Ej Följesedel, scrollade genom orders, skrev ut, fortsatte scrolla, snabbt och effektivt. Efter den uppdateringen för nåt år sen, så funkar inte detta. Gör man så, hamnar utskriven order sist och man måste tillbaka i listläge och leta upp var man var. Hur gör Ni andra när det kommit in varor och man ska gå igenom restorders+skriva ut ?
tack
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.