Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan_95
UTFORSKARE

Spärra möjlighet till utskick av utbetalningsavi via filbetalning

Hej!

 

Går det att spärra möjligheten för programmet att skicka utbetalningsavi om BG-nummer saknas, när man gör filbetalningar? Om både BG och PG saknas vill jag inte att det sak gå att göra en betalning för den leverantörsfakturan. Jag har nämligen råkat ut för att BG-numret på något sätt försvann från en leverantörsfaktura, och därför skickades utan min vetskap en avi istället.

2 SVAR 2
Johan_95
UTFORSKARE

Nu upptäckte jag precis att BG-numret hade försvunnit från nästa faktura från samma leverantör. Det verkar vara så att numret inte följer med vid inläsning av e-faktura. Borde inte programmet varna eller informera om sådana viktiga uppgifter saknas?

 

Jag använder Visma Admin 2000.

Madelaine Mossblad
MODERATOR

Hej @Johan_95 !

Tack för din fråga. I dagsläget finns inte möjligheten att få en varning gällande avsaknad av bankgiro i Administrationsprogrammet. Men när du klickar på skicka betalfil får du upp en dialog där det specificeras vilket betalsätt som används för de olika betalningarna, här finns även utbetalningskort  som alternativ och då ser man om det finns någon betalning som skickas på detta sätt, likaså om man skriver ut banklistan först.

Du får gärna lägga ditt önskemål som ett förbättringsförslag till oss. Detta gör du i ditt Administrationsprogram, på startsidan, där du klickar på glödlampan som finns i menyraden.

Att bankgirot inte kommer med i filen kan bero på flera olika saker så här rekommenderar jag dig att ta kontakt med vår telefonsupport som då kan koppla upp sig mot din dator för vidare felsökning.

Ha en fin sommar/Madelaine