Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LottaUppsala
UTFORSKARE

Stänga felmeddelande om att faktura ej sänts

Hej!

1. Hur gör jag för att släcka röda markeringen på högersidan som talar om att en kundfaktura (E-faktura) ej sänts.

Jag har i det här fallet justerat märkningen inne på InExchange sidan och sänt om fakturan därifrån. Självklart känner inte Visma Admin av det men jag borde kunna släcka varningen. 

 

2.När ett meddelande som detta dyker upp borde man komma direkt till fakturan som det hänvisas till.

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lotta,

Vi har en instruktion som heter Hantera ej levererad e-faktura/e-order som du kanske redan sett men jag vill ändå slå ett slag för den om någon annan läser tråden. Just i detta fallet när du redan har skickat om din faktura hos InExchange så du kan prova en annan lösning och så hoppas jag att det fungerar. 

Om din faktura inte är journalförd kan du prova att gå in på den och långt ner till höger vid fältet Utskriftsval ändra till Skrivare. Skulle fakturan vara journalförd behöver du ta kontakt med mina kollegor på supporten så hjälper vi dig vidare i den kanalen istället. 

/Tinna

 

Hej igen,

Jag fick ringa support eftersom fakturajournal var utskriven och ändringar inte kunde göras.

Jag fick svaret att när kunden har betalat fakturan kommer den röda markeringen släckas automatiskt, det ska ska bli skönt att bli av med röda markeringen *ler*