Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kate2192
MEDLEM

Större storlek på siffror person nr

Vill gärna ha större siffror på person nr på rut och rot fakturor

är svårlästa i nuvarande storlek.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Kate2192,

För att få lite större storlek på siffrorna och texten rent generellt så krävs det att du gör en malländring vilket i sig kan vara lite pilligt och det är inget som vi på supporten hjälper till med. Dock vill jag gärna ge dig lite hjälp på vägen och så får du testa dig fram sedan. Det finns även möjlighet att kontakta våra partners som kan hjälpa dig att bygga en rapport som är helt anpassad efter dina behov och önskningar.  Vill du komma i kontakt med en av våra duktiga konsulter? Ring oss på 0470-70 61 70 så hjälper vi dig hitta rätt.

 

Men om du vill endast vill ändra stiltyp på ett objekt i mallen gör du följande:

1. Välj Mallar under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar. Markera till exempel Fakturor och klicka på listknappen så att du kommer in på utskriftsmallar.

2. Välj fliken Stiltyper. *

3. Välj *Ny uppe till höger.

4. Namnge den nya stiltypen.

5. Klicka på Ändra teckensnitt för att justera teckensnitt, storlek mm.

6. När du skapat stiltypen kan du välja denna stiltyp för specifika fält på mallen som du arbetar med. Markera fältet på mallen du använder enligt dokumentet Hur gör jag för att ändra eller radera ett objekt i mallen . Genom att klicka på pilen i fältet för Stiltyp efter att du markerat objektet på mallen kommer du till listan där du kan välja den stiltyp du precis skapat.

 

Jag bifogar även instruktionen Gör malländringar i Visma Administration där du hittar andra ändringar som du kanske kan ha nytta av. 

 

Hoppas du får detta att fungera.
Trevlig eftermiddag! /Tinna