Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Feffe_
MEDLEM

Svefaktura 1 och 2

Hej jag har ytterligare ett problem. Vi har en kund som använder sig av en skanningscentral på Frösön. De kan inte ta emot våra fakturor för de tar vårt kundnummer istället för det inlagda org. nr. på vår kund. Finns det några olika versioner för hur det här skall fungera? De skall använda sig av SVE-faktura precis som vi. Finns det i Visma Admin stöd både för Sve-faktura 1 & 2? Vissa frågar idag efter PEPPOL som jag har förstått är Sve-faktura 2. Vad är skillnaden? Kan det vara dessa två versioner som gör att det blir fel?Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Referenskod efaktura - eEkonomi.

4 SVAR 4
Lena Ekonomi
MEDLEM

Jag har varit tvungen att få hjälp med specialmallar till vissa kunder genom InExchange i ett av mina andra program. Där finns det ju tex en "kommunmall" och även andra mallar som är skapta så det hamnar på rätt plats så kunden vill ha det. Så detta borde Visma kunna hjälpa dig med att kolla upp hur ni kan göra. Minns inte vilken leverantör Visma har nu men de borde kunna lösa detta eftersom Svefaktura är en standard.
Lena Ekonomi
MEDLEM

Jag har jättemånga kunder som har Frösön som inscanning så borde inte vara något problem att komma till rätta med

Ja, det är ingen ovanlig adress och det är första gången jag stöter på detta problem. 
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Feffe!
Vet du ifall Frösön skickar elektroniskt eller om de skickar fakturan till en scanningsadress som du har givit dom? Det kan vara avgörande för hur vi går vidare. Det kan absolut vara så att det får bli en fix på kopplingen via Peppol men för att reda ut det behöver vi mer information av dig. Vi har stöd för både 1 och 2 i Svefakturaformat via vår fakturaväxel.