Hej!
Jag har en fråga om hur man bokför fakturan från DHL med tull och moms. Jag vet att det är många som har frågat och jag vet att jag har läst nästan allt som finns men det kvarstår fortfarande frågor kring nya konton och själva bokföringen. Så snälla hänvisa inte mig till andra inlägg utan svara mig som konkret som möjligt.
1. 2645 eller 2641? Jag använder själv 2640 Ingående moms (ingen momskod )- kan jag använda det här också
2. 2615 redan finns med ett annat namn( momskod 30). Ska jag byta namn (till vad då?) eller skapa ett nytt konto( 2616,2617 redan finns)
3. Konto för varuinköp på fakturan från Kina - jag brukar använda 4010 Varuinköp (ingen momskod), får jag göra det nu också
4. Ska jag skapa konto 4545 och 4549 själv ?
5. Vilket konto för Tillägg på DHLs faktura ?
Så hur ska jag bokföra hela den här skönheten ?
Tusen tack för alla konkreta svar!