Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Uppdatera Administration över fjärrskrivbord

Hej!

jag har ett antal kunder som har VISMA Administration i en virituell server-miljö och i samtliga fall när man har en sådan miljö är det inte fysiskt möjligt att koppla in en bildskärm och dessutom är dessa rum ofta otillgängliga minst sagt!
Samtliga funktioner i  samtliga programvaror och miljön som sådan underhålls via RDP (Fjärrskrivbord). Varför tillåter Ni inte detta för "Admin"?
Låter helt absurt i min mening. Går det verkligen inte eller är det ett aktivt val från Er sida?

Det går ju om man ladda hem filen så jag förstår inte...

Tacksam för återkoppling...

 

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-11-28

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har kört Visma först via fjärrskrivbord och nu via Cloud och har aldrig haft problem. Det är leverantören som gör uppdateringar av alla programmen åt mig.

Hej!

Tyvärr är det programmet som bokstavligen säger i från att jag kör RDP och därför inte får uppdatera programmet. Nu har jag redan gjort det manuellt så jag kan inte visa det med en bild men det är ett faktum så...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är möjligt att uppdatera det remote.

Men jag låter Visma's Support/IT-avd svara på hur man löser det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När du kör i en virituell server-miljö kan du inte uppdatera Visma Administration direkt från programmet, dvs via Hjälp-menyn eller det meddelande som kommer upp vid programstart när en uppdatering har släppts. Om du däremot laddar ner installationsfilen via vår hemsida kan du uppdatera via fjärrskrivbord, precis som du skrev. Anledningen till att vi har valt att göra så är att inte vilken användare som helst ska kunna uppdatera programmet då det kan ställa till problem om Visma Administration till exempel är integrerat mot andra system. 

/ Lisa