Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift leverantörsfakturor, även historik

Jag efterlyser en utskriftsmöjlighet av leverantörsfakturor på papper och till Excelfil.
En rad per faktura, med löpnr, levnr, namn, faktura dat mm, precis som bilden under "Arbeta med" -> "Leverantörsfakturor".
Detta ger ett utmärkt instrument när man snabbt skall få en bild av en leverantör och bra möjlighet att snabbt analysera vad som fakturerats.
Detta skulle glädja ekonomiaansvariga, revisorer, marknadschefer och inte minst VD.

Med vänliga hälsningarr - Bo Göthman

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Idag finns en rapport i programmet som heter Leverantörsreskontralista. Den kan man välja att skriva ut med även slutbetalda leverantörsfakturor och det går att spara den som en Excel-fil.
I utskriftsdialogen kan du, förutom vanliga urval, dessutom välja om du vill se rapporten fullständig, summerad per leverantör eller enbart med en totalsumma.
Kan det vara något kanske?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, jag kan inte hitta någon sådan rapport i eEkonomi. Önskemålet från Bo är synnerligen befogat. Jag vill kunna få ut en lista på samtliga fakturor från en viss leverantör med uppgift om datum, fakturanummer, belopp samt betalt eller ej.

Hej Lars!

Den här tråden gäller Visma Administration. Jag kan tyvärr inte bryta ut din kommentar och skapa en egen tråd, men du får gärna gå in och lägga en kommentar i tråden Det finns ingen utskrift för leverantörs- och kundreskontra. Varför? Väldigt viktig funktion. - eEko...

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Hur skriver jag ut en lista över alla fakturor, betalda som obetalda, för en leverantör?.


Jag har fått kontoutdrag från en leverantör som jag måste stämma av med alla fakturor vi har fått. Så därför måste jag kunna se både de som är betalda och inte. Jag ser att jag i fliken "Spåra" på leverantör kan få fram betalda respektive obetalda, men hur bär jag mig åt för att få över informationen i en lista (excel)?
Fd medlem
Inte tillämpbar

För att få ut reskontralistan för en specifik leverantör kan du i utskriftsdialogen under Urval leta upp t ex. fältet leverantörsnummer och sedan skriva in aktuellt levnr till höger i Villkor.

/Annie