Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad krävs för att kunna rapportera kundinbetalningar på fil

Hej! Läste på min sida att man kan återrapportera en fil för att rapportera kundinbetalningar precis som jag redan gör med leverantörsbetalningar. Vad behöver jag göra?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag tror att du måste diskutera detta med din bank, precis som med återrapportering av leverantörsbetalningar.
Lena Ekonomi
MEDLEM

Jag har precis kopplat på det och det fungerar jättebra. Det första du måste göra är att kontakta din bank och se till att ni har tillgång till den tjänsten. Sen är det bara att hämta ner och spara filerna från banken i samma fil som du har i inställningar på företag under betalningar (filer som hämtas ska sparas i). Ställ också in betalsätt för återrapportering under inställningar-inbetalningar. När du sparat ner filen gå till betalning-återrapportering inbet-läs in återrapporteringfil. Här kan du tanka ner filen också via gå till internetbank om du först vill göra det då du ska göra rutinen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Under Inställningar i Återrapportera kundinbetalningar kan du läsa mer om just vilka inställningar du behöver göra. Sedan kan du läsa mer under Registrera kundfaktura, och sedan Hämta och läs in återrapporteringsfil i samma dokument. 

Som JanH säger här så måste du ha ett avtal med din bank för den tjänst du vill kunna hämta och läsa in filer från.