Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Storeowner
MEDLEM

Vad sker med statistiken över våra befintliga kunders inköp från de senaste fyra åren?

När man hämtar in webborder från webbshop + till visma administrations så läggs våra företagskunder (som vi redan haft i admin500 i fyra år) på nytt!
Kunderna får nya kundnummer och kommer om jag förstår det hela rätt nu bli dubbletter i admin500, dvs 2 kundkort gammalt kundnummer och ett nytt kundnummer. Men vad händer med inköpsstatistiken per kund från starten av företagandet i admin500?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

I administration ser du statistiken per kund, vilket innebär att om samma kund finns två gånger så ligger statistiken för dem separat. Den tidigare statistiken ligger alltså kvar på det gamla kundnumret. För att göra det så enkelt som möjligt för dig är det smidigaste att ni registrerar allt from nu på samma kundnummer, så ligger det gamla kundnumret kvar som historik. 

Ha en fortsatt fin dag!
Storeowner
MEDLEM

Hej Linda, tack för ditt svar. Tyvärr måste jag säga att jag inte är nöjd med svaret och jag hoppas du förstår anledningen. Det är inte enkelt för oss att sitta och följa upp en kund med två olika kundnummer. De här resulterar i att jag inte kommer kunna använda mig av webshop+ fullt ut som jag hade tänkt mig. Förhoppningsvis så kan detta vara fullt möjligt för er att överväga att se på en lösning, så att man kan precis som produkter kan skicka kunder till webbshop.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Som det är nu finns inte den funktionaliteten, ser att du redan följer en idé i ämnet, Överföring av Kund från Visma administration 2000 till Webshop+.

Det är till att följa tråden och hoppas att fler efterfrågar funktionen så utecklingsavdelningen prioriterar om.

/Patrik