Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Varför kommer inte all information med från avtalet när man skapar fakturor

Hej.

Vi har en hel del avtal som vi fakturerar ifrån. I avtalen så stammer informationen, tex vissa kunder har rabatt och några har expavg. När jag är I modulen avtal och trycker på skapa fakturor, så kommer inte informationen över till fakturan.

Det är ett irritationsmoment eftersom man tror allt ska gå över såsom avtalet är upplagt.

Jag tittade på avtalen och såg att all information var rätt på rätt kund, skapade fakturor men då kom inte informationen med, och nu när jag går tillbaka till avtalet så är informationen borta därifrån också?! Det kan väl inte vara meningen, att man ska behöva lägga till detta varje gång?

Känns som det är en bugg I systemet?

 

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Annette!

Jag har testat att skapa ett avtal där jag lagt in både rabatt och expavg och sedan skapat en faktura, och då får jag med den informationen till fakturan. 
Det ligger även kvar på det avtalet som jag har skapat. 

Har du lagt in rabatt och markerat expeditionsavgift i kundregistret?

Blir det såhär på alla dina kunder eller är det endast på vissa?
Vilken version av programmet jobbar du i?

/Elin 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Det blir på vissa kunder, men jag kan inte lägga in rabatten på kundkortet eftersom vi har flera olika saker som vi fakturerar till kunden.

Det konstiga är att en kund som har flera olika avtal, vissa kommer rabatten med på och vissa inte.


Jobbar I Visma Admin 2000

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Anette! 

Det jag kan tänka mig gör att rabatter försvinner på avtalen och inte kommer med över till fakturorna är nog att du på avtalet valt att göra en prisuppdatering vid fakturering. 

Om du går in på ett avtal som inte blir korrekt och tittar på fliken 2, Faktureringsplan. Har du en markering uppe till höger för Automatisk prisuppdatering vid fakturering? Prova att ta bort denna markeringen och se om det fungerar bättre. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Tack, jag testar och ser vad som händer vid nästa faktureringstillfälle.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Om jag klickar bort krysset I automatisk prisuppdatering och gör nya fakturor från avtalsmodulen, då blir det fel med beloppet och valutan.

Jag uppdaterar valutan och sen kör jag uppdatera inköpspris och kalkylpris och sen gör fakturor från avtalsmodulen. Då har det fungerat klockrent.