Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Varning faktura är ej utskriven

Vi får beskedet: Varning faktura är ej utskriven. (Det gäller 10 st fakturor som alla är "nollade" och felaktigt skapade.)  Vi kan sen inte få någon fakturajournal.

Hur ska vi göra för att få ut fakturajournal?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om det bara gäller felaktiga fakturor kan du bara makulera de genom att klicka i bockrutan längst nere i programmet. 




Då kommer du kunna skriva ut en fakturajournal och dessa fakturor kommer synas på fakturajournalen som makulerade.

/Johan

Hej!
Jag ändrade fakturadatum på en faktura och bockade därför ur "Utskrivet - Faktura". Dock glömde jag bocka i rutan när jag var klar och nu kan jag inte bocka i rutan igen. Programmet säger att fakturan ligger i reskontran. Ok, tänkte jag, det är väl inte hela världen. Körde ut faktura- och inbetalningsjournaler också. MEN, det tråkiga är att vid användning av modulen "Avstämning" i bokföring så vill Visma Administration 500 påstå att det är en diff på fakturan och ja, det är det.. Det visar sig att den inte blivit bokförd.. Hur får jag dit bocken i rutan "Utskriven" nu? Programmet protesterar hur jag än gör. Verkar som att man måste gå in "bakvägen" för att rätta till det? Jag har kört registervård utan framgång. Använder version 2018.7 + att min kund kör Visma Webbfakturering. (Jag importerar kundfakturor+kundinbetalningar till Visma Adm 500.)
Hur löser man detta?

MVH Markus
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Markus Anderberg!

Har du registrerat en betalning på fakturan? Kan du i så fall ta bort betalningen, markera fakturan som utskriven och sen ta ut fakturajournalen, göra inbetalningen på nytt och ta ut en inbetalningsjournal. 

//Linnea