2018-08-31
08:49
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-08-31
08:49
Vart tog adressuppgifterna på orderbekräftelsen i mailen vägen?
På den orderbekräftelse som kommer in min inkorg står sedan ett par månader tillbaka bara "logga in i din webshop för mer info" där man tidigare tydligt såg namn på kunden och ev avvikande leveransadress. Jag använde de här uppgifterna som stöd för en del otydliga inbetalningar vid bokföringen. Mycket lätt att söka reda på dem i mailen direkt! Finns någon tydlig motivering till ändringen? - för mig blev det tydligt sämre.
Löst! Gå till lösning.
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-08-31
12:12
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-08-31
12:12
Jag är nog övertygad att det är pga GDPR.
Skulle jag har fel, så får någon rätta mig. 🙂
Skulle jag har fel, så får någon rätta mig. 🙂
Svara
2018-09-06
10:32
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-09-06
10:32
Hej,
Det stämmer att detta beror på GDPR. Orderbekräftelsen till kunden ser likadan ut, däremot har vi valt att plocka bort vad som kan vara känsliga uppgifter i kopian till ägaren av nätbutiken. Leveransadress är ett exempel på en uppgift som kan vara känslig, beroende på vad du säljer och vem du säljer till. Du ser denna information när du loggar in i tjänsten, där vi kan säkerställa att det är du som ser dessa uppgifter.
Vi undersöker möjligheten att kunna ställa in detta själv men har inte kommit så långt i detta arbete ännu. Jag beklagar att du upplever detta som en försämring.
Mvh
Robin
Det stämmer att detta beror på GDPR. Orderbekräftelsen till kunden ser likadan ut, däremot har vi valt att plocka bort vad som kan vara känsliga uppgifter i kopian till ägaren av nätbutiken. Leveransadress är ett exempel på en uppgift som kan vara känslig, beroende på vad du säljer och vem du säljer till. Du ser denna information när du loggar in i tjänsten, där vi kan säkerställa att det är du som ser dessa uppgifter.
Vi undersöker möjligheten att kunna ställa in detta själv men har inte kommit så långt i detta arbete ännu. Jag beklagar att du upplever detta som en försämring.
Mvh
Robin
2018-12-19
09:23
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-12-19
09:23
Hej!
Funktionen är nu släppt och ni kan aktivera leveransadressen på beställningsbekräftelsen igen. Ni kan läsa mer om vart ni gör det samt de andra nyheterna i tråden "Nyheter i Website/Webshop 19/12"
Ha en fin dag!
/Jenny
Funktionen är nu släppt och ni kan aktivera leveransadressen på beställningsbekräftelsen igen. Ni kan läsa mer om vart ni gör det samt de andra nyheterna i tråden "Nyheter i Website/Webshop 19/12"
Ha en fin dag!
/Jenny
