Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ver 5.4 felmeddelande vid spara som .xls/.xlsx mot Excel 2013

Hej ! Har precis updaterat till 5.4 och får felmedelande när jag försöker spara rapport som .xls (eller .xlsx). Jag har senaste Excel 2013. Är "spara som Excel -funktionen" säkrad mot senaste office 2013 ? Är så fallet har jag andra problem ? 🙂

12 SVAR 12
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Vi har testat här och hos oss fungerar det så vi skulle gärna vilja ha lite mer information om ditt problem. Är det någon speciell rapport som inte fungerar eller får du inte ut någon rapport alls till Excel? Fungerar rapporten när du skriver ut på andra sätt, tex textfil, pdf?
Vad har du för variant av Office och på vilket operativsystem kör du?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för snabb feedback. Jag kör nya Windows 8 och office home premium 365.
Felmeddelandet säger att servern är upptagen, fösök igen.... Och excel öppnar också och ger och
ett felmeddelande som säger att excel måste avbrytas och startas igen....
Hälsn Kent...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen. Ytterligare lite input här. Pdf och Txt filer fungerar. Jag har bara testat standard rr & br rapporter så här långt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för informationen. Är det så att du utnyttjar molntjänsterna i Office?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Yes, det stämmer ! Kan det vara orsaken till mina problem ?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi håller på att titta på möjligheten att få igång en testmiljö mot Office 365 Small Business Premium. Innan vi har det kan vi inte säga vad som kan vara problemet.

Ett par tips om du vill felsöka själv:
Har du testat om det är nån skillnad att vara online eller offline? Går det att välja att spara enbart på hårdisken utan att synka upp kalkylen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Roald !
Sorry för sen reply....
Nu har jag testat xls-uskrift av ex.vis balansrapport i off-line mode,
men effekten är densamma. Excel, oavsett om det är öppnat tidigare eller ej,
ger felmeddelandet som säger att excel måste avbrytas och startas om igen.
(Filen sparas således aldrig ner på någon folder överhuvudtaget....)

Hilsen
K./.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kent,

För uteslutning av andra fel undrar jag om du har några problem i övrigt med excel, om du tex dubbelklickar på länkar till exceldokument i tex utforskaren?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Roald !
Nej, det fungerar utmärkt med Excel i övrigt, som ex. öppnade jag upp XLs-filer publicerade hos statistiska centralbyrån nyss, och det gick fint.

K./.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kent,

Nu har jag fått igång en testmiljö här. Office 365 Small Business Premium på en Windows 8.

Jag får inga problem att skriva ut mina rapporter till Excel. Jag har inte konfigurerat upp mig för lagring i molnet, dock.

Har du någon synkning mot nätet av mappen du sparar till, som Skydrive eller liknande?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Roald !

Aha, ok, det låter bra. Jag har synkning aktiverat mot "Skydrive",
så det är då kanske anledningen ! (Linda var ju inne på det tidigare)

Hälsn.
K./.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Testa gärna att spara till nån mapp som inte är synkad mot Skydrive.