Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Verifikationsserie

Men om man inte vill arbeta i någon verifikationsserie startas det ändå en A-serie när man importerar sie, hur kommer man runt det? Det är otroligt irriterande att man plötsligt måste börja arbeta i serie när man inte gjort det tidigare.
Sen har vi tagit över bokföring från annan redovisningsbyrå som bokfört i serier, ett arbetssätt som vi tycker är onödigt på väldigt små företag. Det skulle vara tacksamt om det går att korrigera åtminstone när man lägger upp ett nytt år.

Note: This conversation was created from a reply on: Inläsning av SIE-fil.

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

det stämmer inte i Visma 1000, hur ser din SIE fil ut, ha ej med A i den, så ska du se att du ej får ngn vid import. Du ska ej heller svara Ja på frågan om Ver serier vid importen, det kanske är det du har gjort?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är när jag importerar direkt från Visma bokslut, där kan jag inte välja bort verserie A under inställningar och sen följer det med in i administration, jag får aldrig någon fråga om huruvida jag vill att den läggs upp eller inte.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, det är ju inte bra klart om du inte kan få bort den ifrån Bokslut. Men om du inte importerar direkt utan editerar din SIE och tar bort denna bokstav så ska det lösa sig, ingen bra lösning, men en lösning som får bort verserien i Admin.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, jag har inte tänkt på att man kan korrigera innan importen men då ska jag prova det nästa gång, tack!