Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Pelle_3
NY MEDLEM

Villkor till malleditorn

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-04-23 13:53 )

Hej, sitter och jobbar i malleditorn och kan inte få villkoren att fungera som jag vill...

%SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="14" ELLER %SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="17" har jag som villkor och det fungerar fint.

Jag skulle dock vilja lägga till flera betalningsvillkor som gör att fältet visas och då räcker inte textraden till med samma upplägg... Kan man skriva det smartare? %SUMMA<>0,00 OCH (%Order->BetVillk="14" ELLER %Order->BetVillk="14" ELLER %Order->BetVillk="xx") funkar inte.

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Re: Villkor till malleditorn - Administration

Har inte jobbat med editorn, men borde det inte fungera att ändra "17" till villkorsstyrning mellan citationstecknen?

Davor
Lotta_22
NY MEDLEM

Hm...Visma  - det kanske är dags att uppdatera malleditorn till att inte behöva systemvetenskapliga studier 😉 - det här är omodernt
Davor P1
CHAMPION

Förslag på ändringar?
Pelle_3
NY MEDLEM

Testade %SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="14 ELLER 17 ELLER XX" . Funkade inte... Tack för försöket! 🙂
Elin Håkansson
FD ANSTÄLLD

Hej Pelle!

Mitt förslag är att dela upp detta på 2 objekt. Du högerklickar på ditt befintliga objekt och väljer kopiera samma position.

Det första objektet låter du stå kvar som tidigare och på det andra ändrar du till de betalningsvillkoren som du vill utöka med, tex

%SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="16" ELLER %SUMMA<>0,00 OCH %Order->BetVillk="20"

Hoppas detta är till hjälp för dig.

/Elin