Efter uppdatering till 2023.1 får programmet för sig att databasen tillhör visma admin 500 och vill uppdatera den. Verkar förvisso fungera att låta den göra det, men det har hänt två gånger på kort tid nu (i fredags och idag).
I samband med detta måste vi också återaktivera kopplingen till Anläggningsregistret eftersom den verkar brytas samt starta om integrationskopplingen till Billbox pga fel version av databas.
Löst! Gå till lösning.
Hej @Hans W
Tack för att du tar kontakt med oss. När det rör ärenden likt detta rekommenderar vi att du istället slår en signal till supporten som dels kan granska den tekniska biten men även kontrollera så allt ser korrekt ut i våra system gällande det specifika kundnumret.
Välkommen att kontakta supporten
//Tinna
Nja, se det som en buggrapport till utvecklarna att det kan vara något fishy med senaste uppdateringen. Enda ändringen i vår miljö är uppdateringen till 2023.1. Bortsett från detta meddelande så verkar allt fungera, så ser ingen större mening att sitta i telefon över detta.
Allt gott
/Hans
Hej igen @Hans W
Jag har fått svar från våra produktspecialister som inte kan återskapa det du beskriver och för att vi ska kunna buggrapportera krävs att vi får se hur det ser ut i ditt program.
Av den anledning vill jag be dig att kontakta supporten och hänvisa gärna till tråden så ska vi kika på ditt ärende.
Vänligen Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.