Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

helenkatarina
UTFORSKARE

Visma scanner och kvitton - Visma Administration

Jag har nu satt igång att se om vi kan få en rutin med att skanna in kvitton. Jag har lite frågor: (Använder konteringsmall)

1. Skanningen är inga problem men när jag ska läsa in kvitton i Administration i Inläsning underlag, hur får jag in namn i underlag till verifikationstext? Jag vill ju inte ha "kortinköp moms 25%" som verifikationstext på alla kvitton.

2. Hur får jag in texten i "kommentar" i verifikationen? Antingen i rutan för Kommentarer eller i textfältet Transaktionsinfo?

Som det är nu innebär skannern bara en fördröjning av arbetet.

2 SVAR 2
Anton Martinsson
CONTENT PRODUCER

Hej @helenkatarina!

Vad roligt att höra att du vill börja Scanna in underlag till ditt program! Det glädjer mig. 

För att svara på dina frågor så funkar det idag såhär med Administration: 
1. Du kan inte ändra namn i Visma Scanner-appen. Skicka först kvittot/underlaget till Visma Administration. Innan du registrerar verifikationen i Administration behöver du manuellt ändra benämning/verifikationstext.

1. Jo namnet i skannerappen kan man ändra om den inte läser korrekt, men det är det namn som förs över till Visma Administration som jag vill ska hamna i rutan för verifikationstext.  Kan man inte skriva någon formel i konteringsmallen? Kan ni fixa det, vore  det bra. Om nu skannern kan läsa av kvittot - då ska väl informationen föras över till Visma Administration så man kan ha nytta av den 😉

2. Manuellt igen. Var det inte meningen att jobbet skulle förenklas?

Nej, tror inte vi kommer använda skannern förrän den blir bättre.