Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

annapet
NY MEDLEM

e-faktura Visma administration 2000

Hej

Jag skall börja med e-faktura i Visma administration 2000 har lite frågor
1) Kan man ha en egen fakturaadress med vår egen domän typ faktura@smuab.se
2) pdf fakturor som jag får via mail hur kopplar jag dessa underlag ?

3) om jag använder visma scanner för leverantörsfaktura hur kopplas underlag ?

4) hur kan min revisor se mina efakturor, underlag från visma scanner etc (han använder fortnox)

5) sen undrar jag om jag kan ta ut mitt artikelregister som en excelfil?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @annapet 

Välkommen som ny forummedlem. 

1. Egen fakturaadress: Tyvärr, det går inte att ha en egen fakturaadress med er egen domän, som till exempel faktura@smuab.se.

2. PDF-fakturor via mail: PDF-fakturor som ni får via mail kan antingen vidarebefordras till er fakturaadress eller sparas ner och manuellt kopplas på fliken "Spårning" inne på leverantörsfakturan. Mer info finns i hjälpavsnittet Kan jag få in mina pdf-fakturor i programmet?

3. Visma Scanner för leverantörsfaktura: När ni skannar en leverantörsfaktura med Visma Scanner, hamnar underlaget på fliken "Inläsning underlag". Efter inläsning finns det en knapp inne på leverantörsfakturan som heter "Visa underlag".

4. Revisor och åtkomst: För att revisorn ska kunna se e-fakturorna och underlagen behöver revisorn ha tillgång till systemet. Notera att underlagen i Scanner är personliga per användare och hanteringen av dessa sker i Visma Administration.

5. Export av artikelregister: Du kan ta ut ert artikelregister som en excelfil. Gå till Utskrifter - Register - Artikelregister - Klicka på Fil och välj sedan Excel.

Har du några följdfrågor eller vill att vi visar i programmet så slå gärna en signal till supporten så hjälper vi dig gärna. 

/Tinna