Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

haddock11
UTFORSKARE

Anläggningstillgångar

Hej,
Har haft problem gällande anläggningstillgångar och avskrivning vid mitt årsbokslut i Visma Skatt & Bokslut Pro. Ska försöka förklara så kortfattat som möjligt.

Vid bokslutet så accepterades inte avskrivningarna och jag kunde inte gå vidare.

Så som enligt handledning så la jag i höstas (vid start Visma) in ett tidigare köp och de tidigare årens avskrivningar i klump under "Specificera tidigare avskrivningar". Samt nästsista året. Sedan ska Visma själv räkna ut avskrivningarna.
Troligen då jag i tidigare bokföring, hade skrivit av från fel datum, så stämde inte förlagda värden med Vismas kalkyl.

Hur jag än vred och vände på inmatade värden, så ville det inte stämma. Det skilde ett år upp eller ner hela tiden och Bokslutet nekades.

Till slut la jag in en "korrigeringsverifikation" och gjorde en manuell avskrivning med det felande värdet. Men det hängde varken med till anläggningstillgångar - eller till Bokslut Pro.
Så tog bort detta igen.

Så något i kedjan Anläggningstillgångar - Bokföring - Bokslut hängde inte med.

Till slut vet jag faktiskt inte vad jag gjorde - det blev så många moment - men plötsligt så gick det hela igenom i Bokslutet, så jag fortsatte mitt arbete. Men något hängde inte med i alla fall.

haddock11
1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Haddock11!

 

Jag har kikat på din fråga och bollat detta med mina kollegor, och vi har landat i att vi gärna ser att du tar kontakt med supporten.

För här typen av frågor så vill vi se hur det ser ut i ditt program för att kunna felsöka och reda ut vad som kan ha blivit tokigt.

 

Hör gärna av dig till våra duktiga kollegor på supporten så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning i den kanalen.

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne