Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Årsredovisning på engelska - Bokslut

Hur gör jag en översättning till engelska på en årsredovisning? Stödjer programmet denna funktion?
5 SVAR 5
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

De finns ingen tyvärr ingen färdig mall på engelska att använda. Däremot går det bra att ändra texter och rubriker i Balansräknings-, resultaträknings- och årsredovisningsmallarna. Därmed kan du översätta alla texter på egen hand i ett bolag. Om du sedan vill tillämpa dina mallar i andra bolag kan du exportera mallarna via Arkiv - Export i programmet.

Har du tur så finns det någon annan användare som redan gjort en översättning som kan dela med sig av den här i forumet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Vi har fått fler önskemål kring årsredovisning på engelska. Kolla in denna idén som har status planerad: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs....

Om du väljer att plussa på idén, genom att trycka på +1-knappen överst, så får du ett mejl så fort något nytt händer i tråden. Bra va?! 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Från och med version 2013.1 av Bokslut har du möjlighet att skapa en årsredovisning på engelska.

/Annie

Kan man ta ut en kopia på Årsredovisningen på engelska i efterskott? (På redan gjorda årsredovisningar)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det var en intressant fråga! 

Jag var tvungen att testa och det verkar fungera. Det som kommer att hända när du klickar i rutan Årsredovisning på engelska är att bokslutet/årsredovisningen kommer att låsas upp om du har låst det vid ett tidigare tillfälle. Därefter kommer du kunna förhandsgranska/skriva ut årsredovisningen på engelska men du bör kontrollera alla texter för programmet kan bara översätta alla standarddokument och standardtexter, resten måste du översätta manuellt.

/Johan