Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

sivlai
MEDLEM

Avr diff i årsredovisning, årets resultat - Bokslut

Kan någon svara på detta? Är det jätteviktigt att årets resultat står med samma belopp på alla ställen i årsredovisningen? Jag har ett resultat på -1021,58, föregående års 577 043,34. Ska tillsammans bli 576 021,76, avrundat 576 022. I förändring i eget kapital, resultat- och balansräkning är resultatet avrundat till -1022, men i resultatdispositionen -1021. Har försökt att knöla med detta med avr diff och egenskaper cell, men ingenting funkar. Fick rådet av supporten att istället skriva in beloppet -1022 istället för att använda koden för årets resultat, men då blir summeringen fel. Något diffar i programmet och jag undrar om någon vet hur jag ska lösa detta? Kan resultatet stå med ett avvikande belopp på ett ställe?
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, dessa öresavrundningar, vad de ställer till det. Jag skulle låta diffen ligga kvar i och med att alla förstår att örena krånglar. En krona kan man knappast bli hängd av.

//L

sivlai
MEDLEM

Tack för svar. Jag valde faktiskt att göra en öreskorrigering i bokföringen. Fick rådet att göra det, för jag tror inte att en revisor skulle godkänna detta och det trodde inte min rådgivare heller, därför ställde jag frågan i detta forum. Då slår kanske även Bolagsverket  ner på detta. Det som känns är all tid jag lagt ner på detta p g a att programmet "tolkar" örena fel. Onödigt och inget som jag kan fakturera! Känns surt:(
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Laila!

Förstår hur du menar och tänker. Ibland tycks inte bokslutsprogrammet logiskt när det gäller avrundningar och framförallt när man får olika resultat/avrundningar på olika ställen i programmet. Nu verkar du ändå ha "löst" det för denna gång, skulle du ändå vilja får du väldigt gärna ta en ny kontakt med oss, vi har då möjlighet att plocka in bokslutet och se om vi kan hitta en bra lösning på problemet.

Tack för ditt inlägg!