Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Delsummarad i resultaträkningen - Bokslut

Hej,


I resultaträkning har delsumma raden för rörelsens kostnader försvunnit. Hur lägger jag in en del summarad som beräknar summa av rörelsens kostnader? Denna delsumma ska placerar före raden "Rörelseresultat"

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tomas!

Är det ett K2 det gäller? Då ska det, precis som du säger finnas en delsummering för rörelsens kostnader som standard. Oavsett, om denna summering försvunnit kan du testa att importera standardmallen för RR på nytt, längst ned till vänster i bild i Resultaträkningsmallen, (ta gärna backup först). Återkom om det inte löser sig.




Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Har importerat ny resultaträkning men trots detta så skapas ingen rad för "delsumma" rörelsekostnader.

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Har du version 2017.22 av Visma Bokslut. Och kontrollera även under Arbeta med - Start - Grunduppgifter årsredovisning så att du nere till vänster har en markering för att det är ett K2 bokslut. 

/Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Vi har version 2017:22 men vi upprättar Årsredovisningen enligt K3 regelverket. //Tomas

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Saknar fortfarande svar på min frågeställning om delsummering.

//Tomas

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Tomas T! 

För att skapa summeringen igen får du stå på rubriken Rörelsens kostnader och gå på Ny knappen och skapa en summa. I text skriver du till S:a Rörelsens kostnader och placera inom ska vara Rörelsens kostnader. Tryck Ok och då har summeringen skapats. 

Det du behöver göra sen är att det som ska vara med i denna summan behöver du flytta till att också ligga inom Rörelsens kostnader, detta göra du genom att markera den gula mapp som heter tex Övriga externa kostnader, gå på Ändra knappen och på Placera inom ska du välja Rörelsens kostnader och tryck Ok. Då kommer denna rubriken vara med i summeringen av rörelsens kostnader. Och så får du göra likadant med övriga gula mappar som du vill ska vara med i denna summering. 

//Linnea