Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Judit M
MEDLEM

Direkt mot eget kapital

I Visma Koncern - digital version - har jag en post direkt mot eget kapital som inte är något av dom listade i programmet. Hur gör jag för att lägga till en rad?

/Judit

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Judit!

Tack för din fråga. Det finns inte stöd för digital inlämning i Visma Koncern men om det är en ny rad du vill skapa i balansräkningen så kan du läsa mer i programhjälpens avsnitt Skapa/ändra rad eller rubrik som beskriver hur du ska göra. 

 

Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet

Tinna

Förlåt - jag skulle ha skrivit att det gäller programmet Visma Bokslut där jag valt digital version.

 

Det går inte att skapa nya rader varken i balans- eller resultaträkningen för den knappen är gråmarkerad.

 

Likaså i not/dokument som heter förändringar i Eget kapital - där går det inte att lägga till rader och det går inte att ändra texten på dom som finns där. Jag vill i den noten ha en rad som heter Extern säkringsreserv och belopp ska gå i kolumnen Balanserat resultat - men det verkar omöjligt.

Hej igen!

 

När man jobbar med digital inlämning så kan du inte ändra raderna i balans- och resultaträkning och inte heller i noterna. Detta för att vi följer taxonomin för digital inlämning. Vill du skapa egna rader så behöver du välja att skicka in årsredovisningen på papper. 

 

Har du några följdfrågor eller funderingar är du självklart välkommen att höra av dig så hjälps vi åt. 

Tinna

Tack för svar.

 

Men hur blir det då i framtiden med tanke på den obligatoriska digitala inlämningen. Det måste ju efter efter införandet av den obligatoriska digitala inlämningen att anpassa årsredovisningen till det som är tillåtet enligt lagen.

 

Likaså måste det väl att gå att skapa en digital årsredovisning i Visma Koncern så småningom?

 

/Judit

Hej igen @Judit M 

Vi kan i dagsläget inte uttala oss om Visma koncern kommer ha stöd för digital inlämning avseende koncernårsredovisning. Just nu inväntar vi besked i frågan för att ta ställning till hur vi ska hantera det i vår lösning. Dessutom utvärderar vi andra alternativ kring koncernredovisning. Vi kommer att i forumet, och andra informationskanaler, uppdatera med mer info när vi vet mer.

Vad gäller att i framtiden anpassa årsredovisningen så tar vi med det som önskemål och tittar över om vi kan få med det i kommande releaser.

Med vänlig hälsning/
Niklas, Visma Spcs