Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Redovisnings- & revisionsbyrån
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Fastställelseintyg - Bokslut

Utan att verka vilja vara tjatig så är det som du säger att det är bara fastställelseintyget de vill ha i original. Där har vi inte någon olika uppfattning. För mig är inte intyget bara ett intyg utan där finns också ett datum som kan vara av intresse.
Om/när kunden behöver lämna en kopia av sin årsredovisning till exempelvis bank eller annan intressent tycker jag att det vore konstigt om kunden inte kunde lämna en ÅR med en kopia av fastställelseintyget på.
Det borde finnas ett skäl till varför Bolagsverket inte vill ha in dem separat längre.
En liten detalj till, jag arbetar inte på SPCS vilket betyder att du får ta mitt svar för vad det är. Fråga gärna någon revisor som du arbetar med om dennes syn på saken. Kom gärna igen till mig, för det är felen man kommer ihåg mest. Någonting jag däremot undrat över är att ordalydelsen mellan Bolagsverket och SPCS verkar inte vara exakt lika, om nu inte SPCS kommit med någon ny uppdatering.
Bästa hälsningar Leif
NY MEDLEM

Var "tar man bort markering för fastställelseintyget" som du skriver ovan? Jag har ingen sånt val i min utskriftcentral...

Hej

När du har markerat att du ska skriva ut Årsredovisningen på vänstra sidan markerar du alla delar i årsredovisningen på den högra sidan. Sedan tar du bort den blå markeringen för Fastställelseintyget.

NY MEDLEM

Finns inte hos mig... Se skärmdump nedan!

Så här ska du göra enligt bild.

NY MEDLEM

Jovisst, men du ser väl på min bild att "fastställelseintyg" inte finns om valbart alternativ... Du har det men inte jag, varför? Får kontakta supporten.
NY MEDLEM

Om du inte vill ha med fastställelseintyget kan du ta bort när du står i utskriftsträdet för årsredovisningen. Markera fastställelseintyget, gå upp i menyraden och tryck på papperskorgen. Då får du en fråga vill du ta bort fastställelseintyget. Svarar du ja så försvinner det.
Lycka till Leif