Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lindabjo
UTFORSKARE

Fel datum på räkenskapsåret

Jag ska deklarera och har brutet räkenskapsår 191001-200930. När jag går in på deklarationsblanketterna i Visma Skatt & Bokslut Pro står det räkenskapsår från 2020-10-01 till 2020-09-30, vilket ju blir fel. Från och med ska ju vara 2019-10-01. Hur kommer det sig? Datumet på räkenskapsåret är riktigt i programmet och det blir riktigt i årsredovisningen.

Kan man ändra datumet på deklarationsblanketterna? Eller blir det ändå rätt hos Skatteverket när jag lämnar in deklarationen digitalt?

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Det är inte helt lätt att på rak arm säga varför räkenskapsåret inte blir korrekt i deklarationen här via forumet. Om räkenskapsåret för årsredovisningen i Visma Skatt & Bokslut Pro och i bokföringsprogrammet som värden är hämtade från är korrekt bör ju också deklarationsblanketterna stämma kan jag tycka, så det känns märkligt. En tanke är att kontrollera räkenskapsåret på kunden i Visma Advisor så det också stämmer men annars är min rekommendation att kontakta oss på supporten via chatt eller telefon, på så sätt kan vi kika på det tillsammans med dig i ditt program direkt. 🙂 

Ha en fortsatt fin dag! 
/My 
 

Nu har jag pratat med supporten, och vi upptäckte att jag hade skrivit fel datum för grundande av företaget, under kunduppgifter. Jag hade skrivit 2020-10-01 istället för 2011-10-01. När vi ändrade på det, så blev datumet på deklarationsblanketterna riktigt! 🙂