Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Karin2H
MEDLEM

Fel version av skatteprogram efter återställning av SKB-filer

Hej!

jag har fått SKB_filer från föregående år från Visma skatteproffs av en Redovisningsbyrå och har återställt dem till SKT-filer så att jag kan använda dem i visma skatt, men det går inte ändå! Programmet Visma skatt svarar att det är fel version - skatteproffs 2018.1 och att det måste vara i en version av visma skatt, hur får jag det att funka?

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Är det i Skatt Proffs version 2018.1 du försöker läsa in filerna i eller vilken version använder du?

Vad säger felmeddelandet mer exakt? Tänker om programmet nämner vilken version som krävs för att filen ska accepteras. 

Återkom gärna! 🙂 
/My 

Hej,

Det står i meddelandet att "Filen är skapad av Visma Skatt Proffs och kan ej laddas in i Visma skatt"

Jag har version 2019.1 på mitt program visma skatt och de filer jag har åteställt från skb-filer till skt-filer, har version 2018.2 respektive 2018.21.

 

/Karin

 

Då är jag med dig Karin. 

Redovisnigsbyrån som du fått filen av behöver spara denna som export till Visma Skatt, då kommer dessa gå att läsa in. Be byrån öppna skattfilen i Visma Skatt Proffs på nytt - Arkiv - Spara som - klicka på Export till Visma Skatt längst ner. Denna exportfil som skapas skickar byrån vidare till dig som du i din tur läser in i ditt program. 

 

Ha en fin fredag och kommande helg! 
/My